Prekių katalogas

Prekių grąžinimo sąlygos

  • PREKIŲ GRĄŽINIMAS IR KEITIMAS

    1. Parduotų prekių trūkumai šalinami, nekokybiškos prekės keičiamos ir grąžinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 697 „Dėl Mažmeninės prekybos taisyklių patvirtinimo” patvirtintomis Mažmeninės prekybos taisyklėmis.

    2. Pirkėjo pageidavimas pakeisti kokybišką nusipirktą prekę analogiška preke arba grąžinti sumokėtus pinigus gali būti tenkinamas tik prekėms, nepatenkančioms į Europos Komisijos Reglamento (ES) Nr.1006/2011 kombinuotosios nomenklatūros XVI skyriaus „Mašinos ir mechaniniai įrenginiai; elektros įranga; jų dalys; garso įrašymo ir atkūrimo aparatai, televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai, šių gaminių dalys ir reikmenys“ aprašą.

    Nekeičiamų ir negrąžinamų prekių sąrašas numatytas Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punkte ir Europos Komisijos Reglamento (ES) Nr.1006/2011 kombinuotosios nomenklatūros XVI skyriaus. Šiose dokumentuose nurodytos prekės išimtinais atvejais gali būti grąžinamos tik esant pardavėjo sutikimui.

    3. Pirkėjas, Pirkimo pardavimo taisyklių 1 punkte nurodytais atvejais norėdamas grąžinti prekę, turi užpildyti Pardavėjo nustatytos formos prekių grąžinimo dokumentą, kuris Pirkėjo prašymu atsiunčiamas Pirkėjui elektroniniu paštu. Prekių grąžinimo dokumentas pateikiamas kartu su grąžinama preke. Grąžinant prekę būtina pateikti jos įsigijimą patvirtinantį dokumentą.

    4. Pirkėjas, siunčia prekes Pardavėjui grąžinti ar pakeisti dėl prekės trūkumų, ar prekės trūkumams šalinti, ar patikrinti tik per kurjerių tarnybas Pardavėjo nurodytu adresu. Prekių siuntimas autobusų siuntomis, per paštą nėra laikomas tinkamu prekių grąžinimu ir Pardavėjas neįsipareigoja priimti grąžinamų prekių, kurios buvo siunčiamos minėtais būdais.

    5. Jei tai yra įmanoma, Pirkėjui grąžinant nekokybiškas ir (ar) trūkumų turinčias prekes prašome prekę grąžinti, originalioje ar kitoje tvarkingoje pakuotėje, taip kad ją būtų patogu priimti, taip pat prekę grąžinti su visomis Pirkėjo gautomis komplektinėmis dalimis.

    6. Kilus ginčui dėl grąžinamos prekės išvaizdos pasikeitimų ar prekės sugadinimo, Pardavėjas gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir pateikti prekę ekspertizei. Ekspertizės išlaidas padengia kaltoji šalis.

    7. Pirkėjas - fizinis asmuo (vartotojas) turi teisę, nenurodydamas priežasties, per 14 (keturiolika) dienų atsisakyti nuotolinės Pirkimo - pardavimo sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos Pirkimo - pardavimo sutarties, išskyrus Civilinio kodekso 6.228 (10) straipsnio 2 dalyje numatytas išimtis. Atsisakyti Pirkimo – pardavimo sutarties galima tik, jei prekė nebuvo naudojama, sugadinta, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt., netaikoma tuo atveju, kai grąžinama nekokybiška prekė), prekės ar jos pakuotės išvaizdai buvo padaryti tik tokie pakeitimai, kurie buvo būtini norint apžiūrėti gautą prekę. Pirkėjas šia teise turi naudotis atsakingai ir prekę grąžinti originalioje tvarkingoje pakuotėje, taip pat grąžinti visas prekės komplektines dalis. Atsisakęs Pirkimo -pardavimo sutarties, Pirkėjas atsako už prekės vertės sumažėjimą, atsiradusį dėl veiksmų, nebūtinų prekės pobūdžiui savybėms ir veikimui nustatyti.

    8. Pirkėjo teisė atsisakyti sudarytos Pirkimo – pardavimo sutarties netaikoma šioms sutartims:

    8.1. sutartims, pagal kurias prieš prekių pardavimą buvo gautas Pirkėjo aiškus sutikimas ir pripažinimas, kad jis neteks teisės atsisakyti Pirkimo – pardavimo sutarties, kai Pardavėjas visiškai įvykdys savo sutartį/įsipareigojimus;

    8.2. sutartims dėl pagal specialius Pirkėjo nurodymus pagamintų prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į Pirkėjo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl prekių, kurios yra aiškiai pritaikytos Pirkėjo asmeninėms reikmėms;

    8.3. sutartims dėl greitai gendančių prekių ar prekių, kurių galiojimo laikas yra trumpas; sutartims dėl supakuotų prekių, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių;

    8.4. sutartims dėl supakuotų vaizdo ar garso įrašų arba supakuotos programinės įrangos, kurie buvo išpakuoti po pristatymo;

    8.5. sutartims dėl skaitmeninio turinio teikimo, jeigu skaitmeninio turinio teikimas buvo pradėtas Pirkėjui iš anksto aiškiai sutikus ir pripažinus, kad dėl to jis praras teisę atsisakyti sutarties.

    9. Pirkimo – pardavimo sutarties atsisakymo terminas pasibaigia po 14 (keturiolikos) dienų:

    9.1. kai sudaroma Pirkimo–pardavimo sutartis, – nuo tos dienos, kurią Pirkėjas ar Pirkėjo nurodytas asmuo gauna užsakytą prekę arba: jeigu Pirkėjas vienu užsakymu užsakė daugiau negu vieną prekę ir prekės pristatomos atskirai, – nuo tos dienos, kurią Pirkėjas ar Pirkėjo nurodytas asmuo gauna paskutinę prekę;

    9.2. jeigu prekė pristatoma skirtingomis partijomis arba dalimis, – nuo tos dienos, kurią Pirkėjas ar Pirkėjo nurodytas asmuo, išskyrus vežėją, gauna paskutinę partiją ar dalį.

    10. Prekės turi būti grąžinamos ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo pranešimo apie Pirkimo – pardavimo sutarties atsisakymą pateikimo Pardavėjui. Už prekės tinkamą supakavimą grąžinimui atsako Pirkėjas. Pirkėjui tenka tiesioginės prekės grąžinimo išlaidos.

    11. Pareiga įrodyti, kad laikėsi taisyklių dėl nuotolinės Pirkimo – pardavimo sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos Pirkimo – pardavimo sutarties atsisakymo, tenka Pirkėjui.

    12. Pinigai už prekę, neįskaitant Pirkėjo už pristatymą apmokėtas sumas, grąžinami per 14 (keturiolika) dienų nuo Pirkėjo atsisakymo gavimo. Pirkėjui pinigai grąžinami pavedimu, nepaisant to kaip jis apmokėjo už prekę.


    Prekių grąžinimo ir keitimo sąlygos juridiniams asmenims

    1. Kokybiškos ir užsakymą atitinkančios prekės negali būti gražinamos ir nėra keičiamos. Teisė nenurodant priežasties per 14 (keturiolika) dienų atsisakyti Pirkimo – pardavimo sutarties juridiniams asmenims nėra taikoma. Nekokybiškos prekės visų pirma turi būti pateikiamos Pardavėjui ar Pardavėjo garantinio aptarnavimo servisams ir tik nustačius, kad prekių negalima sutaisyti, jos yra keičiamos kitomis ir (ar) grąžinamos.

    2. Prekių kokybei ir garantiniam terminui yra taikomos Civilinio kodekso 6.333 ir 6.335 straipsnių nuostatos. Ginčai dėl prekių kokybės, grąžinimo ir kitų pirkimo – pardavimo sąlygų sprendžiami Pirkimo – pardavimo taisyklių nustatyta tvarka.